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LOS SECRETOS DE ROMA


Creedme, podéis pasar semanas y semanas en Roma y no habréis visto ni un tercio de todo lo que tiene escondido la ciudad. Es verdad que andar por las calles de la capital italiana es como estar en un museo las 24 horas del día; todo tiene una historia que contar por lo que te sientes maravillado y pequeñito al mismo tiempo. Si ya habéis superado la primera etapa de "monumentos obligatorios" ( tipo el Vaticano, Coliseum, Panteón, Catacumbas etc) y continuais con vida tras las colas y la avalancha de turistas, os recomiendo que paséis a una segunda fase mucho más tranquila y gratificante: la Roma desconocida.

Aquí cada maestrillo tiene su librillo y cada uno te recomendará una cosa diferente. Yo te cuento lo que hice: preguntar a los locales. Ellos me dijeron: " si quieres ver lo que un romano le enseña a un amigo cuando viene a su ciudad ve a la Iglesia de San Stefano, a la Villa Celimontana, disfruta de las mejores vistas de Roma en el Parque de los Naranjos y pásate por el Museo D'Arte Contemporánea". Y eso fue lo que hice.



When you think of Rome, you probably envision stylish women and handsome men scooting around on Vespas, classical art and breathtaking architecture. Although it might come as a surprise, this magnificent city has another side that’s often overlooked by tourists. Taking a look to its photos or looking for the places to visit as well as things to do in Rome usually suggest something new: a point of view, an unusual place, a secret corner, a curiosity, an old legend.Obviously, the exceptional tourist offer starts with those places not to be missed in Rome the first time that you decide to visit it and that, in any case, are able to excite you every time you find yourself in front of them.

I'll tell you what I did: I asked to locals what to see. They told me " if you want to see places that we usually show to friends you should go to Basilica de Santo Stefano, to Villa Celimontana, enjoy the views at the Oranges Tree Park and visit the Modern Art Museum. And so I did it.




La Villa Celimontana es un lujo para los sentidos. Es uno de los jardines públicos más escondidos y bellos de la capital italiana. Está en la cima del monte Celio, cerca del Coliseum. Aquí se refugió Godoy durante su destierro dorado en Roma y ahora el palacio se ha convertido en la sede de la Sociedad Geográfica Italiana. Podéis pasear por sus jardines cuajados de caprichos y sorpresas, como el primer obelisco egipcio, procedente de Heliópolis, que se coloca en una villa de Roma. El lugar es tranquilo y vienen muchos romanos a merendar, leer, charlar o simplemente a relajarse. Os aseguro que no encontraréis un turista perdido por ahí. Si has ido es porque te interesa no porque venga en las guías.



Villa Celimontana is one of Rome's loveliest, and most hidden, public gardens. This piece of land on the Celio (Caelian) hill, previously a vineyard, was acquired by the Mattei family in the sixteenth century and converted into gardens and a building that was to be used for entertaining and for housing the family's collections of art and antiquities.

Peaceful, safe and beautiful, the park is an oasis of greenery and birdsong in chaotic Rome. Pieces of ancient carved marble (part of the Mattei family's collection) litter the pathways. There's a small concealed obelisk, a couple of fountains, and a fishpond to fascinate children. It's a lovely spot for a picnic, and makes a good break from sightseeing duties - although you may find it hard to get up and leave. The park is a favourite location on the endless Italian wedding photo-shoot circuit, and on summer days you'll often come across bride and groom on posing duties.




Justo al lado de Villa Celimontana se encuentra la Iglesia de San Stefano Rotondo ( aunque hay que dar un rodeo considerable porque está semiescondida) Fue la primera construcción religiosa de tipo circular que se construyó en Roma. Si sus características arquitectónicas ya son excepcionales, la mayor sorpresa se encuentra en su interior donde se descubre la más amplia representación de martirios jamás pintados. Por fuera la Iglesia pasa totalmente desapercibida y cuando entras te ves envuelto en una aureola de misterio que sobrecoge. No hay apenas ventanas ni cristaleras pero la luz es impresionante.



Besides Villa Celimontana is the Basilica of Santo Stefano Rotondo. Built on top of the remains of a 2nd-century Mithraic temple (currently being excavated), the church was built in the fifth century A.D. to hold the body of Saint Stephen, which just had been brought to Rome from the Holy Land. The church's architecture is particularly unusual. As Rome's first circular church, it was modeled after Jerusalem's Church of the Holy Sepulchre. (Back then, with another entire ambulatory besides the two there today, it would have been much larger).

Santo Stefano in Rotondo also holds some odd treasures: a 6th-century mosaic of St. Primus and St. Felicianus; the tomb of Irish king Donough O'Brien, who died in Rome in 1064; a chair of Pope Gregory the Great from 580.



Este edificio con ese perro lobo ( o lo que sea) te anuncia que estás al lado del Museo de Arte Contemporáneo de la ciudad. Cualquier obra de arte que se exponga aquí tiene que ser buena porque compite con la misma ciudad de Roma que ya de por sí es una obra maestra. El MACRO se divide en dos edificios; yo fui al del barrio de Testaccio muy alejado de la parte turística ( lo cual se agradece y mucho) El Museo es un antiguo matadero que alberga exposiciones temporales y numerosas actividades culturales. Una buena oportunidad para ver qué se cuece en los mentiremos del arte contemporáneo romano.



In recent years Rome has gained importance in the contemporary arts area, with the openings of Maxxi and Macro Museum. MACRO means Museum Art Contemporary of ROme and it has two buildings, one close to Piazza Fiume (which is the main one) and the other one in Testaccio that usually helps temporary exhibitions.

I love this museum for many reasons, for its strange structure with an open roof where they usually have art installations and street art and because there are always great exhibitions besides the permanent collection. But here is the fun part: don’t forget to go to the bathrooms. I know it sounds strange, anyway try to wash your hands and see what happens, the white sinks turn red! Damn strange architects!







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